Güncel Haberler

“Kayıt ücreti veya ücreti alındığına dair açıklama gerçeği yansıtmamaktadır.”

Bakan Tekin, Haber Türk’te yayınlanan “Özel Röportajlar” programında gündeme ilişkin soruları yanıtladı.

“Diyarbakır’da öldürülen 8 yaşındaki Narin Güran’ın okulundaki çocuklara psikososyal destek sağlandı mı?” sorusuna ilişkin Tekin, 9 Eylül Pazartesi günü Narin okuluna 12 kişilik uzman heyetin gönderildiğini söyledi.

Uzmanların Narin’in arkadaşları, öğretmenleri ve diğer velileriyle birlikte rehabilitasyon sürecini yürüttüğünü söyleyen Tekin, “Yine de başsağlığı diliyorum. Bu durum çocuklarımız için bir an önce okullarda unutulmalı. Mümkünse eğitim hayatları başlamalıdır.”

Okullarda öğrenim ücreti alınıyor mu sorusuna yanıt veren Bakan Tekin, şunları söyledi:


“Dolayısıyla ‘Ücretli’ ifadesi öğretmenlerimizi ve yöneticilerimizi şüpheye düşürebilecek ciddi bir ithamdır. ‘Ücretli’ ifadesi açıkçası biraz saçma. Bunu kabul etmiyorum. Bunu itibarsızlaştırıcı buluyorum. Bu yıl okullar açılmadan önce okullarımıza 43 maddelik bir genelge göndererek, “Velilerden kayıt ücreti ve benzeri ücretler alınmaması, bunu yapanlar hakkında işlem yapılması” konusunda ısrarcı olduk. Halen bu konuyla ilgili şikayeti olan varsa Bakanlığımızla irtibata geçsinler “Yapalım. Ödemeyen öğrencilerin kayıt yaptırılmaması gibi bir durum söz konusu değil.”

“Görüşmeleri gözden geçireceğimizi söylemiştik”

Görüşmelerle ilgili bir soruya yanıt veren Tekin, hakları ihlal edilen kişilerin şikayette bulunabileceğini belirterek, şöyle konuştu: “Bir yıl önce Milli Eğitim Bakanı’na söylediğim gibi, ‘Çocuğu emanet edeceğim öğretmeni seçme inisiyatifi bende olmalı’ okullarda.” Röportajları gözden geçireceğimizi ve her ortamda uzunluk ve içeriklerinde değişiklik yapacağımızı söyledik, ‘Kimsenin hakkına tecavüz etmeyen, adil bir şekilde deneme dersi vermek istiyoruz.’ Üç katı kadar adayı mülakata davet edeceğiz dedik. “Sınava girecek üç kişinin kim olduğunu bilmiyorlar” dedi.

Röportajın ses ve görüntü kaydının bulunduğuna işaret eden Tekin, şöyle konuştu: ‘Bu incelemeler sırasında bize bir siyasetçiden, bir tanıdıktan, bir arkadaş aracılığıyla isim gelmedi, komisyonlarda da isim paylaşmadık. Ayrıca böyle bir işe giren en yakın arkadaşım olsaydı bu yola başvurmazdı. “Ben de ‘Öyleyse gereğini yaparım’ dedim” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, öğretmen atamalarına ilişkin mülakat sürecini tamamladıktan sonra yönetmelikte mevzuat değişikliği yaptıklarını, atamaların yüzde 100 mülakat puanıyla yapılmasına rağmen yüzde 50 olarak tanımladıklarını söyledi.

Bazı siyasiler ve sendikaların konuyu yetki meselesi haline getirdiğini hatırlatan Tekin, iptal durumunda randevuyu yüzde 100 mülakatla planlayacaklarını ve Danıştay’ın kararı geldiğinde açıklama yapacaklarını vurguladı.

Türk yüzyılının eğitim modeli

Bakan Tekin, Türk Yüzyılının Eğitim Modeli adı altında müfredatı revize ettiğini belirterek, Türk milletinin atalarının dünyanın neresinde olursa olsun adaletsizliğe, adaletsizliğe ve zulme müdahale ettiğini söyledi.

Gazze’de şehit olan öğrenci sayısının 10 binin üzerinde olduğunu hatırlatan Tekin, şöyle devam etti:


“40 binin üzerinde şehitten bahsediyoruz. Bir yıldır dünyanın gözü önünde bir vahşet yaşanıyor. Buna sessiz kalmak devlet geleneğimizle örtüşmüyor, millet olma bilincimizle örtüşmüyor.” İlk dersimiz için 15 dakikalık bir video hazırladık. Öğretmen arkadaşlarımızdan derse bu videoyla başlamalarını istedik. Ve Kurtuluş Savaşı” “Devletimizi ve devlet geleneğimizi nasıl ele aldık?” sorusunun cevabı. Bu şekilde devam etmek için göstermemiz gereken yansımalar videoda mevcut. Atatürk’e ve Kurtuluş Savaşı’na dair vurgu 9 Eylül’de ve Atatürk’te eksik değil.”

“Bütçenin bir kuruşunu sivil toplum kuruluşlarına harcamıyoruz”

“Dini cemaatlerle protokol imzalandığı” açıklamasına ilişkin Tekin, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti olduğunu, bu nedenle ancak tüzel kişilik statüsünü kazanmış yapılarla protokol imzalayabileceklerini kaydetti.

İçişleri Bakanlığı’nın sivil toplum olarak tanımladığı yapının kendileri için de yasal olduğunu vurgulayan Tekin, şu açıklamalarda bulundu:


“Bize katkı sağlayacak her türlü hukuki yapıya, STK’ya, mesleki kuruluşa, federasyona imza atabilirim. Bu anlamda 5 bine yakın protokolümüz var, isimlerini açıklamak istemiyorum ama sivil toplum kuruluşlarıyla protokollerimiz var. dünyaya çok farklı açılardan görünen topluluklar veya yediler olarak tanımlanan protokollerin sayısı bir elin parmakları kadar sayılabilir.” Hiçbir sivil toplum kuruluşuna bütçemizin bir kuruşunu harcamıyoruz. Protokol yapacaksak yaparız. Bakanlıktan kaynak aktarmayın. “Bu para dini cemaat ve tarikatlara yöneliktir” diyenler yalan söylüyor. Burada protokolün içeriğine aykırı bir şey yapmanız durumunda protokolü feshedeceğimize dair hükümler veriyoruz. “Bir şey yok, protokollerde bir sorun görmüyorum. Bu protokoller uzun süredir imzalanıyor.”

“Müfredatı yüzde 35 hafiflettik”

Müfredatta yapılan değişikliklere de değinen Tekin, 30 yıl önce eğitimin odak noktasının çocuklara bilgi yüklemek olduğuna dikkat çekerek, o yıllarda bilgiye ulaşmanın zor olduğunu, okul dışında bilgi kaynağının bulunmadığını kaydetti.

Tekin, artık çocukların bilgiye istedikleri gibi ulaşabilme imkanına sahip olduklarını, 20 yıl önceki mantıkla “çocuklara bilgi yükü verelim” demenin yanlış olduğunu söyledi.

Müfredat değişikliğinin nedenlerinden birinin de bu olduğunu belirten Tekin, Türkiye’deki çocukların dünyadaki akranlarına göre iki kat daha fazla bilgi yüklü olduğunu söyledi.

Tekin, uluslararası değerlendirme mekanizmasındaki avantajların aynı seviyede olmasını sağlamak için müfredatı yüzde 35 oranında hafiflettiğini belirterek, şunları kaydetti:


“Müfredattan çıkan her şeyin bilimselliğini tartışarak çıkarsamıyoruz. Bu çocuklarımızın daha sonraki eğitim dönemlerinde alabilecekleri bilgilerdir. Önlisans ve üniversite diploma programlarında almaları gerektiğini söylüyoruz. Beceri odaklı eğitim vererek, öğretmen inisiyatifini ve öğrenci katılımını artırarak çocukların ve öğretmenlerin omuzlarındaki ağır bilgi yükünü kaldırdığımız için eleştiriliyoruz. Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan Cumhuriyet’e, Kurtuluş Savaşı’ndan Atatürk’ün hayatına kadar tarihimizi işlediğimiz, Cumhuriyet tarihindeki darbe davalarının Mavi Vatan gibi müfredatlarda yer aldığı manevi değerlerimiz , Sky Homeland vb. kavramların coğrafya derslerinde yer almasına karşı mısınız?

Fransız okulları

Fransız okullarına yönelik tutumlarını açıkladığını iddia eden Tekin, şunları söyledi: “Türkiye milli ve bağımsız bir devlettir. Ulusal mevzuatımıza uygun olarak eğitim veren herkesin haklarını koruyoruz. Yapmayanlara karşı da gereğini yapacağız. Bu yasaya saygı gösterin. Fransız yetkililerle görüştük, uluslararası anlaşma konusunda ısrarcı olduğumuzu söyledik. 6 ay içinde hazırlayacaklarını söylediler.” “Taleplerimize olumlu yanıt verirlerse uluslararası süreci sürdüreceğiz. Şu anda hukuki bir dayanak yok. Şu anda Türkiye’de 34 azınlık okulumuz var ve onların tüm ihtiyaçlarını karşılamak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.”

Bakan Tekin, memurluktan öğretmenliğe geçiş planlarının olmadığını belirtti.

Özel okullarda öğrenim ücretlerinin bu yıldan itibaren sabit hale geldiğini belirten Tekin, binden fazla okulun bu konuda denetlendiğini söyledi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu